Nieuwe administratiecheck voor horecaondernemers
De Belastingdienst heeft een nieuwe Administratiecheck voor horecaondernemers gepubliceerd. Met de horeca administratiecheck is het eenvoudig na te gaan of de administratie voldoet De check bestaat uit drie onderdelen: afrekenen, bijhouden en bewaren. Via negen korte De check is te doen via belastingdienst.nl/administratiecheck (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/ondernemers/content/hulpmiddel-administratiecheck-voor-horecaondernemers). Bron: Belastingdienst 03-11-2025.
Dit helpt ondernemers om vanaf het begin de administratie goed op te zetten en bij
te houden.
aan de wettelijke eisen. De check geeft tips om de administratie goed in te richten
en grip te houden op belastingzaken. Een goede administratie helpt bij het doen van
aangifte en het op tijd betalen van belastingen.
vragen krijg je inzicht in keuzes die invloed hebben op de kwaliteit van de administratie.
Bij elk antwoord verschijnt een toelichting met uitleg, tips en adviezen. De resultaten
zijn op te slaan in een overzichtelijke checklist.
Meer informatie over het inrichten en bijhouden van een administratie is te vinden
op belastingdienst.nl/administratie (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/ondernemen/administratie/een_administratie_opzetten).